10+1 wskazówek do udanej kampanii fundraisingowej

1. Poświęć czas na przygotowanie swojej kampanii! 

Strona Twojej kampanii jest pewnego rodzaju wizytówką – to właśnie na jej podstawie znajome Ci osoby zdecydują, czy chcą Cię wesprzeć. Dlatego ważne jest, co zawiera Twoja kampania. 

Wyjaśnij w kilku zdaniach, na czym polega Twoje wyzwanie, w jakim celu zbierasz fundusze i dlaczego jest to dla Ciebie ważne!  

Zwróć też uwagę na zdjęcie kampanii: zamiast nieostrego selfie zrobionego ostatniego dnia Pol’and’Rocka wybierz zdjęcie dobrej jakości 😉  

Zdjęcie pokazujące Ciebie w trakcie uprawiania hobby związanego z Twoją kampanią gwarantuje sukces! (np. jeśli organizujesz sprzedaż ciast, wybierz fotografię, na której uśmiechasz się z babeczkami w ręku).
 

2. Bądź swoim pierwszym wspierającym! 

Może to zabrzmi dziwnie, ale dobrą praktyką jest zrobienie wpłaty na swoją kampanię, nawet jeśli jest to tylko symboliczna kwota. 

W ten sposób Twoi znajomi zobaczą, że naprawdę zależy ci na sprawie!
 

3. Miej kilku „sztandarowych” zwolenników! 

Zanim rozpoczniesz wielką kampanię promocyjną swojej zbiórki, poproś rodzinę i kilku bliskich przyjaciół o bycie Twoimi pierwszymi wspierającymi. 

Dzięki temu odbiorcy pierwszego posta promującego Twoją kampanię, zamiast pustej listy darczyńców, zobaczą, że w Twoją zbiórkę zaangażowało się już wiele osób. 

Doświadczenie pokazuje, że im dłuższa lista wspierających Cię osób, tym większa szansa, że wesprą Cię kolejne osoby.
 

4. Pogrupuj swoje kontakty! 

Zastanów się jak pogrupować swoje kontakty, aby żaden potencjalny sympatyk nie został pominięty w Twojej kampanii

Kilka przykładowych grup: 

  • Rodzina, 
  • Bliscy przyjaciele, 
  • Koledzy z pracy, 
  • Byli współpracownicy, 
  • Sąsiedzi, 
  • Znajomi ze szkoły (od szkoły podstawowej do uniwersytetu!), 
  • Członkowie Twoich społeczności (np. klub sportowy, grupa tańca, chór, rada rodzicielska, kółko teatralne, klub malucha, kościół), 
  • Przyjaciele z zagranicy, 
  • Twoje miejsce pracy (możesz zorganizować zbiórkę firmową), 
  • Twoi klienci / goście / kontakty firmowe.
     

5. Dopasuj treść prośby do adresowanej grupy osób! 

Prawdopodobnie inny komunikat zwróci uwagę i zaangażuje Twoich znajomych, a inny kierownictwo w pracy. 

Jednym spodoba się to, że pomagasz dzieciom z poważnymi chorobami. 

Innym, fakt, że darowizna trafia do organizacji charytatywnej działającej transparentnie. 

Jeszcze inni mogą po prostu chcieć Cię wspierać w Twojej inicjatywie, bo zmieniasz świat na lepsze.  

Podobnie inne kwoty i przykłady darowizny mogą do nich przemawiać. 

Znajomych z siłowni możesz poprosić o kwotę równą jednorazowemu wejściu na siłownię, a przyjaciół o kwotę wysokości obiadu na mieście albo ceny biletu do kina.  

Warto też zaznaczyć, że zarówno osoby fizyczne jak i firmy mogą odliczyć darowiznę od podstawy opodatkowania (do wysokości 6% dochodu dla osób fizycznych i do wysokości 10% przychodu dla osób prawnych). 

 

6. Odważ się prosić! 

Osiągniesz swój cel fundraisingowy tylko, jeśli odważysz się prosić o wsparcie. 

Jasno zakomunikuj swoim przyjaciołom i znajomym, że liczysz na konkretną pomoc od nich. 

Nie wstydź się! – przecież nie zbierasz pieniędzy dla siebie, tylko dla ciężko chorych dzieci! 

 

7. Podkreślaj swoją motywację do prowadzenia kampanii i informuj o swoich postępach! 

Skup się na tym, żeby w swojej komunikacji pokazywać, że zależy Ci na zbiórce. 

Niezależnie od tego, czy jako podstawowego kanału komunikacji używasz swojego profilu na Facebooku, bloga Kampanii Wrażeń, Instagrama, TikToka, czy też jesteś fanem spotkań twarzą w twarz, szczerze opowiadaj o swoim wyzwaniu. 

Opowiadaj o tym co Cię motywuje, jakie trudności napotykasz w trakcie swojej kampanii i najważniejsze – dlaczego angażujesz się w Kampanię Wrażeń?  

Prowadzenie bloga kampanii na stronie Kampanii Wrażeń może pomóc Ci w utrzymaniu motywacji i osiągnięciu celu. 

 

8. To są pewniaki! 

Może zaprosisz na kawę co dziesiątego wspierającego?  

Albo osoba, która dzisiaj wesprze Twoją kampanię, wygra wspólny lunch, wydziergany przez Ciebie szalik, albo trening? 

Może przed wyjazdem na urlop przygotujesz wiadomość automatyczną zachęcającą do wsparcia Twojej kampanii? „(…) Właśnie odmieniam życie ciężko chorych dzieci jako fundraiser Kampanii Wrażeń. Wesprzyj moją kampanię wpłatą wysokości ceny lunchu! (…)” 

To, jakimi smaczkami wyróżnisz swoją kampanię, zależy tylko od Ciebie i Twojej kreatywności! 

 

9. Fundraising to nie bułka z masłem! 

Gdyby można było przeprowadzić kampanię fundraisingową i zebrać środki za pomocą pojedynczego posta na Facebooku, działalibyśmy już na Marsie 😉  

Nie zniechęcaj się, jeśli po pierwszej próbie nie nastąpi natychmiastowe wsparcie! 

Na darowizny trzeba zapracować – zrób co w Twojej mocy, by dotrzeć ze swoim szczerym i osobistym przekazem do jak największej liczby osób z różnych środowisk. 

Lubimy mówić, że tak jak stawiamy wyzwania naszym Odważnym Dzieciom w trakcie naszych programów, tak stawiamy wyzwania naszym fundraiserom!  

W trudnych momentach myśl o tym, jak daleko jesteś już w swojej kampanii i jak wspaniale będziesz się czuć, gdy osiągniesz sukces! 

 

10. Odmowa to nie porażka! 

Masz ogromną motywację, prowadzisz kampanię z entuzjazmem, wiesz, że walczysz w szlachetnym celu, ale spotkała Cię odmowa?  

Pamiętaj – to nie jest porażka ani Twoja, ani osób, które prosisz o wsparcie.  

Może sytuacja finansowa nie pozwala tym osobom, na przekazanie darowizny, ich życie właśnie wywróciło się do góry nogami albo tego dnia wsparły już inny dobroczynny cel.  

Przygotuj się jednak na to, że na Twoją prośbę otworzą się i będą Ci kibicować ludzie, od których wsparcia się nie spodziewasz! 

 

11. Razem jest raźniej! 

Pamiętaj, że nie jesteś w swojej kampanii sam! Dołączając do Kampanii Wrażeń, dołączasz do społeczności osób takich jak Ty – osób, które chcą przekuć uprawianie hobby w coś znaczącego i dobrego! Dołącz do grupy Kampanii Wrażeń na Facebooku i poznaj osoby podobne do Ciebie i zmieniajcie życie poważnie chorych dzieci razem! 

Może umówicie się na wspólne treningi? Albo razem zorganizujecie piknik z otwartym treningiem jogi i kiermaszem domowych wypieków? A może po prostu wyjdziecie razem na spacer, żeby porozmawiać o swoich doświadczeniach w Kampanii Wrażeń?    

 

Życzymy Ci fantastycznej przygody w Kampanii Wrażeń i owocnej zbiórki! 

Skontaktuj się z nami!

Kampania Wrażeń

info@kampaniawrazen.pl

(+48) 570 496 535


Fundacja Razem z Odwagą

ul. Klimczaka 1, wejście B
02-797 Warszawa

(+48) 732 651 620

info@razemzodwaga.pl

O Kampanii Wrażeń

NIP

5252469905

Numer rachunku bankowego

WBK 02 1090 1056 0000 0001 1347 5847

The service of online donations is provided by PayU SA with the registered office in Poznań, 60-166 Poznań, at ul. Grunwaldzka 186, supervised by Polish Financial Supervision Authority, entered into the Register of payment services providers under the number IP1/2012, entered into the Register of Entrepreneurs kept by the District Court for Poznań –Nowe Miasto and Wilda in Poznań, 8th Commercial Department of the National Court Register under KRS number 0000274399