Strona Twojej kampanii jest pewnego rodzaju wizytówką – to właśnie na jej podstawie znajome Ci osoby zdecydują, czy chcą Cię wesprzeć. Dlatego ważne jest, co zawiera Twoja kampania.
Wyjaśnij w kilku zdaniach, na czym polega Twoje wyzwanie, w jakim celu zbierasz fundusze i dlaczego jest to dla Ciebie ważne!
Zwróć też uwagę na zdjęcie kampanii: zamiast nieostrego selfie zrobionego ostatniego dnia Pol’and’Rocka wybierz zdjęcie dobrej jakości 😉
Zdjęcie pokazujące Ciebie w trakcie uprawiania hobby związanego z Twoją kampanią gwarantuje sukces! (np. jeśli organizujesz sprzedaż ciast, wybierz fotografię, na której uśmiechasz się z babeczkami w ręku).
Może to zabrzmi dziwnie, ale dobrą praktyką jest zrobienie wpłaty na swoją kampanię, nawet jeśli jest to tylko symboliczna kwota.
W ten sposób Twoi znajomi zobaczą, że naprawdę zależy ci na sprawie!
Zanim rozpoczniesz wielką kampanię promocyjną swojej zbiórki, poproś rodzinę i kilku bliskich przyjaciół o bycie Twoimi pierwszymi wspierającymi.
Dzięki temu odbiorcy pierwszego posta promującego Twoją kampanię, zamiast pustej listy darczyńców, zobaczą, że w Twoją zbiórkę zaangażowało się już wiele osób.
Doświadczenie pokazuje, że im dłuższa lista wspierających Cię osób, tym większa szansa, że wesprą Cię kolejne osoby.
Zastanów się jak pogrupować swoje kontakty, aby żaden potencjalny sympatyk nie został pominięty w Twojej kampanii
Kilka przykładowych grup:
Prawdopodobnie inny komunikat zwróci uwagę i zaangażuje Twoich znajomych, a inny kierownictwo w pracy.
Jednym spodoba się to, że pomagasz dzieciom z poważnymi chorobami.
Innym, fakt, że darowizna trafia do organizacji charytatywnej działającej transparentnie.
Jeszcze inni mogą po prostu chcieć Cię wspierać w Twojej inicjatywie, bo zmieniasz świat na lepsze.
Podobnie inne kwoty i przykłady darowizny mogą do nich przemawiać.
Znajomych z siłowni możesz poprosić o kwotę równą jednorazowemu wejściu na siłownię, a przyjaciół o kwotę wysokości obiadu na mieście albo ceny biletu do kina.
Warto też zaznaczyć, że zarówno osoby fizyczne jak i firmy mogą odliczyć darowiznę od podstawy opodatkowania (do wysokości 6% dochodu dla osób fizycznych i do wysokości 10% przychodu dla osób prawnych).
Osiągniesz swój cel fundraisingowy tylko, jeśli odważysz się prosić o wsparcie.
Jasno zakomunikuj swoim przyjaciołom i znajomym, że liczysz na konkretną pomoc od nich.
Nie wstydź się! – przecież nie zbierasz pieniędzy dla siebie, tylko dla ciężko chorych dzieci!
Skup się na tym, żeby w swojej komunikacji pokazywać, że zależy Ci na zbiórce.
Niezależnie od tego, czy jako podstawowego kanału komunikacji używasz swojego profilu na Facebooku, bloga Kampanii Wrażeń, Instagrama, TikToka, czy też jesteś fanem spotkań twarzą w twarz, szczerze opowiadaj o swoim wyzwaniu.
Opowiadaj o tym co Cię motywuje, jakie trudności napotykasz w trakcie swojej kampanii i najważniejsze – dlaczego angażujesz się w Kampanię Wrażeń?
Prowadzenie bloga kampanii na stronie Kampanii Wrażeń może pomóc Ci w utrzymaniu motywacji i osiągnięciu celu.
Może zaprosisz na kawę co dziesiątego wspierającego?
Albo osoba, która dzisiaj wesprze Twoją kampanię, wygra wspólny lunch, wydziergany przez Ciebie szalik, albo trening?
Może przed wyjazdem na urlop przygotujesz wiadomość automatyczną zachęcającą do wsparcia Twojej kampanii? „(…) Właśnie odmieniam życie ciężko chorych dzieci jako fundraiser Kampanii Wrażeń. Wesprzyj moją kampanię wpłatą wysokości ceny lunchu! (…)”
To, jakimi smaczkami wyróżnisz swoją kampanię, zależy tylko od Ciebie i Twojej kreatywności!
Gdyby można było przeprowadzić kampanię fundraisingową i zebrać środki za pomocą pojedynczego posta na Facebooku, działalibyśmy już na Marsie 😉
Nie zniechęcaj się, jeśli po pierwszej próbie nie nastąpi natychmiastowe wsparcie!
Na darowizny trzeba zapracować – zrób co w Twojej mocy, by dotrzeć ze swoim szczerym i osobistym przekazem do jak największej liczby osób z różnych środowisk.
Lubimy mówić, że tak jak stawiamy wyzwania naszym Odważnym Dzieciom w trakcie naszych programów, tak stawiamy wyzwania naszym fundraiserom!
W trudnych momentach myśl o tym, jak daleko jesteś już w swojej kampanii i jak wspaniale będziesz się czuć, gdy osiągniesz sukces!
Masz ogromną motywację, prowadzisz kampanię z entuzjazmem, wiesz, że walczysz w szlachetnym celu, ale spotkała Cię odmowa?
Pamiętaj – to nie jest porażka ani Twoja, ani osób, które prosisz o wsparcie.
Może sytuacja finansowa nie pozwala tym osobom, na przekazanie darowizny, ich życie właśnie wywróciło się do góry nogami albo tego dnia wsparły już inny dobroczynny cel.
Przygotuj się jednak na to, że na Twoją prośbę otworzą się i będą Ci kibicować ludzie, od których wsparcia się nie spodziewasz!
Pamiętaj, że nie jesteś w swojej kampanii sam! Dołączając do Kampanii Wrażeń, dołączasz do społeczności osób takich jak Ty – osób, które chcą przekuć uprawianie hobby w coś znaczącego i dobrego! Dołącz do grupy Kampanii Wrażeń na Facebooku i poznaj osoby podobne do Ciebie i zmieniajcie życie poważnie chorych dzieci razem!
Może umówicie się na wspólne treningi? Albo razem zorganizujecie piknik z otwartym treningiem jogi i kiermaszem domowych wypieków? A może po prostu wyjdziecie razem na spacer, żeby porozmawiać o swoich doświadczeniach w Kampanii Wrażeń?
Życzymy Ci fantastycznej przygody w Kampanii Wrażeń i owocnej zbiórki!